Saturday, October 10, 2009

Malamku Bermimpi....Part II

First of all, Selamat Hari Raya Aidilfitri. Maafkan segala salah dan silap yg tak disengajakan atau disengajakan..Erm..walaupun raya dah tinggal seminggu, tp suasana raya masih terasa kat sini. Jiran sebelah baru je jemput g open house umah dia ptg ni. syukur Alhamdulillah...tak payah la masak! hehehe

Teringat peristiwa 2hari sebelum syawal. Dlm sibuk kita membuat persiapan hari raya, sibuk masak memasak, lap tingkap dan kipas kat umah, tgh korek2 cari kat mana simpan balang kuih (maklumla guna setahun sekali je), aku dikejutkan dgn 1 berita. Sepupu aku accident. Kereta dgn kereta. sepupu aku naik wira, bertembung dgn MERC!! Bukan jauh, tp depan jln kg je. Bukan sorg, tp 2org...... sorg 27thn,Faizal; sorg lg 12thn,Fadhlullah (Mamat).dua beradik..

Kejadian belaku pd 28 ramadan jam 10.30 pg. Yg arwah Mamat tu patah tgn. tgn dia terpatah dua! mak aku kata, mcm ada lg 1 siku kat lengan dia..aku tak berani nak tgk. yg arwah Faizal plak(driver), tersekat dlm kete. kena tunggu bomba dtg potong kete. dia mmg cedera teruk. tp masa keluar dr kete dua2 masih bernyawa.

Bila sampai hospital, lbh kurg jam 11.30, Faizal menghembuskan nafas terakhirnya. 15 minit pastu, Mamat plak. Perginya 2 sepupu aku sekali gus membuatkan aku muhasabah diri. Agar lbh berhati2 di jln raya. sbb kdg2 kita berhati2 tp ada pemandu lain yg tak berhati2. pun boleh menyebabkan kemalangan juga...

Dlm suasana sedih tu, aku dgr la makcik2 ni bercerita. Mcm2 cerita. Dr cerita psl kemalangan tu sampai la psl kuih raya. Aku dgr je la..tiba2 aku teringat mimpi aku dulu. Aku pun bukak cite kat makcik2 ni. Makcik2 tu ckp, "biasanya mcm tu la...mimpi mcm tu ada petandanya"..

Mungkinkah ini SURATAN atau KEBETULAN???

2 comments:

  1. aahla..kamu penah mimpi psl gigi patah tu kan..ya Allah...seram seyy...wit..take care tau..dahla wit jauh..hOpefully kita leh jumpa nnti..amin...miss ya!

    ReplyDelete
  2. tu la fina..tak sangka mimpi tu jd betul2.wit kan mmg selalu mimpi yg mcm ada petanda.seram je kdg2..miss u toooo!

    ReplyDelete