Thursday, October 15, 2009

Nak Jadi Apa Ek?

Yea..Bulan Syawal dah nak sampai ke penghujungnya...Open house pun aku belum sempat nak buat lg..Makin ramai la tetamu aku tahun ni. Plan nak buat Sabtu ni. Korang pun dijemput dtg.hehehe.

So skrg ni aku sibuk la nak wat persediaan. Pikir apa nak masak. Then pk plak apa nak beli. Sambil mandi pun aku terfikir apa nak beli.Phewww..

Dlm pd dok pk2 tu, aku teringat la 1 peristiwa masa kecik2 dulu. Masa tu aku rasa dlm umo 5-6thn. Aku ikut atuk aku g beraya. Mcm open house jg la. Cuma masa tu perkataan OPEN HOUSE ni belum ada dlm kamus hidup aku.

Tgh aku sdp2 mkn, tiba2 ada sorg akak ni punya lah ramah layan tetamu. Aku rasa anak tuan umah tu kot. Dia pun tanya aku, "anak sapa ni?" "dah sekolah belom" "dtg dgn sapa". Last2 tu dia tanya dah bsr nanti nak jd apa? Budak2 yg ramai2 tu pun jwb ada nak jd polis, doktor, askar, cikgu...sampai turn aku, aku terpinga2.Tp dlm kepala ligat juga pk nak jd apa ekk?
"Kita nak jd pengantin" tu la jwpn aku sambil tersengeh...hehehe...

No comments:

Post a Comment